The princess and the frog

Jag, Mirka och Carro åkte och såg prinsessan och grodan igår :) Haha jag och Mirka asgarvade nästan hela tiden! I alla fall, här är en lite snabb recension:

Handling:
Som säkert alla redan vet, så handlar filmen om Tiana, en tjej som jobbar hårt för att uppfylla sin dröm om att öppna en egen restaurang. Filmen handlar oxå om prins Naveen, som spenderat aldeles för mkt pengar på nöjen, så hans föräldrar har stängt av honom och säger att han måste jobba eller gifta sig för att få tillgång till pengarna igen. Naveen träffar på en Voodyman som förvandar honom till en groda, han lyckas fly från voodymannen och träffar på Tiana, som är på en maskeradbal utklädd till en prinsessa, och Naveen ber henne kyssa honom så att han förvandlas tillbaka till människa igen... Men eftersom Tiana inte är någon prinsessa så förvandlas istället hon till en groda, och nu måste de hitta ett sätt att bryta förtrollningen på.

Jag gillade filmen! Bra, härlig jazzmusik, härliga dialekter, bra story och bra tecknat :P Väldigt rolig oxå! Jag är väldigt glad att jag såg denna på engelska... Kan föreställa mig hur det kommer vara när man kommer hem och allting är på svenska igen xD. Tur det finns DVD... ^^

//Rebecca

Kommentarer
Postat av: Isabella

Sv: Ja, det ska jag. Kommer dit nästnästa fredag! Jag har följt din blogg ett tag och vetat att du bott runt DC, men inte att det var så nära. :)

2010-01-06 @ 16:01:37
URL: http://iisabella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0