Lyxiga mig!

Randy var hemma och sjuk idag, så han tog med mig till skjutranchen och lät mig sjuka med hans pistoler. Det var kul! Fast en pistol var lite läskig, den small högt och mina armar flög tillbaka när jag tryckte av skottet. Annars var det hur kul som helst! Är det lagligt att äga en pistol i Sverige som man kan åka och skjuta med?
Imorse innan vi åkte så låg jag och kollade på en film. Mad Money hette den, var rätt bra och handlade om tre kvinnor som jobbade på ett ställe där de tar hand om gamla, slitna pengar och bestämmer sig för att börja sno pengarna. Sova lite innan jag såg på filmen oxå... Hehe visst har jag ett härligt jobb? Jag menar, jobbar lite grann på morgonen, Ashley är i skolan hela dagen då jag kan göra vad jag vill, hon kommer hem på eftermiddagen och jag jobbar lite till. Är ledig alla kvällar och helger och har en jätte bra familj! Kunde inte bli bättre! Och som en annan au pair så snällt påpekar med jämna mellanrum: Jag är här på semester! Jag klagar då inte! Dessutom när Ashley har skollov så är hon gammal nog att jag kan åka iväg och göra saker, som i sommar... Åka till vattenland, till nöjesfält och en massa sådanna saker! Yes... Livet kunde inte vara bättre. Samma lön som de som jobbar sju till fyra, samma lön som de som jobbar på helgerna. Klart jag kommer stanna, orka åka hem till ett 40 timmar i veckans jobb?! Nej tack! Det får gärna vänta!

//Rebecca

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja det är lagligt att ha pistol, om man har vapenlicens förstås. O då kan man åka o skjuta på skjutbana. Finns i Simrishamn, Hammenhögs pistolklubb skjuter där. Ja det är kul o skjuta. Men man måste vara försiktig, där är ju ett vapen.

Hur gick det då? Sköt ni på tavlor? Träffade du o vad fick du för poäng.

2010-01-26 @ 22:18:50
Postat av: Mamma

Ja den filmen såg jag också härom dagen. Rätt kul!

2010-01-26 @ 22:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0