Baltimore

Jag har återigen varit ute och flängt runder. Fick ett ryck igår om att jag inte ville sitta hemma hela helgen, så det blev en sms runda till alla om de ville åka till akvariumet i Baltimore. Ett svar, ja, och idag drog bilen två timmar norrut till staten Maryland och hamnstaden Baltimore. I ösregn sprang vi från ett dyrt parkeringshus, in på Panera för att fylla magarna innan vi drog in på det stora akvariumhuset. Det börjades med en 4D bioshow, där man skrek högt och studsade ur stolen, blev biten av en orm och spottad i ansiktet.
Bion följdes utav en vandring runt om i hela byggnaden, började med småfiskar och avslutades med hajar och stimrockor... Apor, fåglar och sköldpaddor...
Sen irrade vi oss in till Delfinshowen och betrakdade dessa vackra varelser, leendes dyka runder i polen och skvätta ner publiken. En kännsla väcktes innom mig, är marinbiolog någonting för mig?
Efter att vi sagt adjö till de leende småvalarna så blev vi uppslukade av manetinvationen... Ett mörk rum fyllt av upplysta akvarium med farliga och farligt vackra varelser, som har funnits på våran jord i flera miljarder år...
Tillbaka ut i spöregnet, in på Hard Rock café för att köpa mitt samlar glas och tillbaka till bilen. Kör vilse och lyckas tillslut hitta tillbaka till den fyra filiga motorvägen hem till Bristow and Virginia...










Maneten var upp och ner... Så vi kände för att vara upp och ner vi oxå!

//Rebecca

Kommentarer
Postat av: Mamma

har du tagit alla bilderna? Jätte fina :)

2010-01-18 @ 16:27:02
Postat av: Rebecca

Ja jag har tagit alla biler, såklart ;)

2010-01-18 @ 17:33:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0