Snödag

När det är en snödag och barnen inte behöver gå till skolan, ja då får de stanna uppe hur länge de vill och störa au pairen, som vill lägga sig och kolla på en film.
Okey så farligt är det inte ;)
I alla fall så skrattade Natalina när vi alla som har skolbarn klagade lite över denna snödag. Hon jobbar 45 timmar i veckan, jag jobbar 20. Nu vart det min tur att känna på hur hon har det.
  Jag skrattade bara tillbaka och sa att det inte gör mig någonting, so far så har Ash varit ute och lekt hela dagen. Jag sitter och pluggar som vanligt. Jag fixar lite lunch, ser till så att hon tar på sig snöbyxorna och thats it! Att jag sen "jobbar" under dagen är ju en annan sak ;) Jag har ju, till skillnad från henne, en 11 åring och ingen bebis och 2 åring.
 Vi får alla betalt lika mycket, så jag tjänar ju egentligen mer i timmen än var Natalina gör. Fuskigt? Ja, det kan man tycka. Om man har småbarn ;)

//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0