Skolrafiken

Det var svinkallt imorse! Så jag körde Ashley och hennes kompis till skolan. Tror inte det dröjer länge nu innan snön kommer!
I alla fall så slapp vi stå i bilkö in till skolan, det står nämligen tre personer och dirigerar trafiken, och vi som skulle svänga höger in till skolan fick köra på. Ja, jag släpper av dem och precis när jag ska köra så stannar en scholbuss framför mig. I usa får man inte passera en stillastående skolbuss som lastar barn, den blinkar rött och en STOP-skylt kommer ut på vänstra sidan. Man får alltså inte köra i en korsning, även om man ska rakt fram och bussen är på väsnter sida.
Tillslut så kommer det fler bussar och ställer sig bredvid mig, och det är bilar bakom. Jag tänker att fan, unganrna ska väl ändå IN till skolan, och går väl inte runt bussen till parkeringen? Så jag kryper förbi bussjävlen och kör runt parkeringen. STOP-skylt igen. Och givetvis börjar bussarna köra, så de står rakt framför mig. Tar några minuter och sen blir det bussarnas tur att köra. Jag tror att jag räknade upp till 21 bussar innan det kom en lucka och körde in mellan bussarna. Och då har inte alla bussar kommit, eller kört förbi framför mig!

//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0