Någt helt onödigt

Märkte att de senste 3 inläggen handlade om filmer, höhö.
Aja, jag tänkte beklaga mig lite över amerikanska förkortningar, som brb, rofl, BS, fyi etc. För när jag sms:ar, chattar och pratar med mina kompiar, speciellt de amerikanska, så känns det ibland som att jag skulle behöva en ordlista i bakfickan. De kan tex säga "F.Y.I, jag såg dig igår", jag bara, "Ööh? F.Y.I?"
Hur ska man veta alla desa förkortningar? De som jag skrev ovan är bara några stycken, och jag vet nu vad de betyder. Men det känns så fånigt att hela tiden fråga vad sjutton de snackar om!
Brb: Be right back (alla kan väl den) rofl: rolling on (the) floor laughing, BS: Bullshit, FYI: For your information. Jag ska kanske börja skriva ner alla när jag äntligen får förklarat för mig vad de betyder? :)

//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0