Farliga gatan!

Idag ringde Ashley klockan tre, då hon skulle kommit hem. Hon sa att hon och hennes kompisar hade gått på gatan och så hade det kommit en bil som stannat några meter framför dem och mannen i bilen hade suttit och kollat på dem i backspegeln. Så de hade blivit rädda och genat bakom husen, och när de kommit ut på våran gata så hade bilen kommit långsamt och saktat ner precis utanför Ashleys kompis hus, så Ash hade gått med kompisen in och ringde mig. Så jag gick och mötte henne.
Jag såg då ingen bil, och när vi kom tillbaka in i huset så ringde Ashleys pappa till polisen, som kom efter 10 minuter och knackade på dörren. En snygg jäkel oxå, och vem tror ni öppnar dörren, looking like a doof? Japp, jag!
Han skulle köra runt i kvarteret och kolla efter den misstänkta bilen. Det hände ju i sommras att en man hade stannat och försökt ta med en lite pojke på våran gata. Brodern hade dock skrikigt och slagit mot honom och han hade tillslut get upp och dragit, eftersom folk började komma ut. Det var på tv och allt! Min bil var på tv ;)
I alla fall. Jag vet inte om det var en man som kom hem från jobbet och stannade för att han fick ett mail på mobilen och sen körde långsamt för att det var barn som kom hem från skolan, eller om det var lite av deras fantasi som skenade iväg, eller om det nu var en galen barnkidnappare. Jag låste i alla fall dörren och följde med Ashley när hon skulle över till kompisen lite senare. Och morfar, lugn! Det är ingen fara, så du behöver inte ringa mamma mitt i natten ;) Allt är under kontroll och polisen är informerad :)

När dessa au pairer är på skift så är det ingen som kidnappar någon! :P 
//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0