En vampyrs bekännelse

Alltså jag blev så tagen att jag måste skriva ner lite om vad jag tyckte om filmen!
För det första, Tom Cruise och Brad Pitt ser för jäkla snygga ut i denna 90-tals film. De passade verkligen bra till vampyrrollerna.
För det andra så var det riktiga vampyrer! Inga glittrande fjantar som lever på djur, inga romantiska hetingar med magiska ringar, som lever på blodsbanker, utan riktiga vampyrer. Åt de blod, så dog människan, punk.

Själva storryn var ju rätt bissar den med. Brad Pitt är en självmordsbenägen man, som blir biten av Tom Cruise (att jag aldrig kan komma ihåg karaktärernas namn) och får sedan välja, att dö eller bli en vampyr. Pitt väljer då att dricka Cruise blod och bli en vampyr.
Efter några år börjar Pitt tröttna på sin partner, och för att han ska stanna så biter Cruise en liten flicka, och gör henne till en vampyr. Den lilla flickan blir sedan deras dotter i många år.
Sen händer det en massa andra saker. Se filmen, för jag tänker inte berätta alltihopa i bloggen.

Den var väldigt välgjord och vampyrerna var verklighetstrogna, de hade inga fula ansikten som de har i Buffy, men det är bara bra. Dessa två killar ska inte vara fula!
//Rebecca

Kommentarer
Postat av: mamma

detta är en gammal film väl. Tror jag sett den.

2010-12-14 @ 22:52:08
Postat av: Lisbeth

älskar filmen :D gjort sen jag var barn^^men jag lovar: boken är sååå mycket bättre!!!! helt fantastisk! det finns fyra böcker o denna filmen e baserad på första boken. finns en film till, drottningens förbanelse men den är väldigt dålig i jämförelse emd ettan:)

2010-12-15 @ 00:52:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0