Adjö 2010, må du vila i frid!

Då detta är den absolut sista dagen på 2010, så sitter jag och funderar över hur det här året har varit. 
  En rolig fakta; Jag har ej satt en enda fot i Sverige under hela året! 
  En annan rolig fakta; Jag har nog aldrig spenderat så här mycket pengar och gjort så mycket saker som jag har gjort under det här året under något år förrut! 
Här följder nu ett enormt bildregn, med några bilder från varje månad. Jag har över 12 000 bilder och filmklipp i min USA mapp på datorn, så detta är knappast allt jag har gjort!
   Min tid här i USA är så fantastiskt roligt, och jag kommer att minnas den i hela mitt liv! Jag har mött så otrligt många fina människor som jag har haft så otroligt mycket roligt med! Jag hoppas att alla dom/ni som vill åka iväg verkligen gör det! Det är en otrolig upplevelse, mycket mer än att bara sitta i Sverige och uggla!
Nu har jag fem månader kvar. Fem månader låter som en lång tid, men efter att ha lagt upp alla dessa bilder,  så inser jag hur fruktansvärt fort år 2010 har gått! Jag njuter av varje minut och försöker att ha så roligt som det bara går! 
I vintertider är det rätt tråkigt att vara au pair, men notera bikinibilden från mars månad... Min vinter är snart över ;)  

Januari
Snowtubing


Luray caverns för första gången


Februari
Mängder av snö, hände inte så mycket


Mars
Kylan försvan och hettan kom! I USA solade vi, i Svergie skottade ni väl fortfarande snö?
 

Jag gick minsan i skolan två helger


och festade loss på falsklegg i Philly!


Hängde på en del barer som chauför


April
Mamma och systeryster kom på besök. Vi tog DC med storm


New York med för den delen


Maj
Gamle klasskompisen Denise kom på besök


Bahamas med Nina


och Miami


och bara Florida


Juni
Jag var med i en dansshow


Sprang runder i DC mitt i natten


Fick nya, icke au pair, vänner


Var på en hel del härliga fester!


Spenderade miljoner kvällar utanför Starbucks


Såg teatern "Cats"


Såg en cirkus show


Åkte extrema bergodalbanor


Juli
Fler fester


Firade 4th of july i DC


Jag träffade Marina för första gången


Jag var på American Idol


Jag flög till Kansas City och hälsade på Nina


och gick på zoo i nästan 50 grader celcius


Jag såg musikalen "Mama Mia"


Augusti
Drog ut och festade på hippa klubbar i DC


Gick på en Baseball match


Åkte till South Carolina


där vi åt på Dixie Stampeed


och parasoll seglade


September
Var och röstade på svenska ambassaden


Många utekvällar med knasiga vänner


Många kvällar på vattenpipebarer


Vi splade paintball


October
Jag, Sofia, Marina och Sarah flög till Chicago



Vi var på olika spökande hus


Pappa med fru och systrar kom på besök


Det var Halloween och vi gick bus eller godis


En tur upp i bergen


Och en till New York




November
Hösten kom


Vi fick roliga mexicanska hattar från Mexico


Mycket fester i brist på bekvämt utomhusväder


Jag och Marina följde med Sofia och såg Jeffre Star


Mer fester


Jag och Marina shoppar mitt i natten på Svarta fredagen


December
IKEA för att köpa julmat


Ett försök till att laga lussebullar


Jag och Sofia åkte med min familj till Maryland


Och Bettina kom på besök...


//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0