2 cm och skolan stängs...

Det var något knas med blogg.se hela dagen igår, så jag kunde inte logga in. Aja, nu fungerar det.
Så vad hände igår då? Inte så mycket. Det började snöa runt nio, då jag körde mot gymmet. Ni vet, lite små sandkornsflingor som flöt runt bara. En och en halv timme senare var det rätt vitt ute, så jag bestämde mig för att köra hem. Förvånande nog hade de inte ringt från skolan!
På vägen hem fick jag två sladdar på bilen, en på den lite väg och den andra när jag svängde väster. Jag erkänner, jag kanske kom för fort... Eller så är det sommardäcken på bilen som ställde till det.
Mitt i korsningen oxå, jag låg i vänsterfilen, hade en bil på min högra sida och bara förlorade kontrollen. Tur som det var så släpte jag bilen och lyckades styra sladden så att jag inte krashade rakt in i den andra bilen. Jag körde väl i ca 30 km/h oxå, så den var inte så farlig. Men det var läskigt! Ett tag där trodde jag nämligen att jag skulle krasha! Och det har jag inte råd eller lust med! Jag menar, det hade väl varit mitt fel?
Aja, det kom så sjukt mycket snö, att de stängde skolorna idag! Just nu så håller de 2 cm på att smälta bort, så förhoppningsvis är skolan öppen nästa vecka.
//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0