Ah... Solbränd, mums ;)

Jag är solbränd och trött. Hela dagen har spenderats i havet, poolen och på stranden och hela tiden i solen! Härligt! :D
Tänkte att det räkte med solskydd 20, men efter ett tag insåg jag att det var riktigt dumt, så satte på 50... några timmar senare!! Så imorgon tänkte jag börja med 100! Har lärt mig att om man bränner ansiktet för ofta kan man få fula ärr... Vem vill det liksom? Så nej, skydda skinnet!!!
Pappa åker ju till Cypern på fredag. Erkänner att jag först blev lite avis, men sen kom jag ju på att vi skulle hit! Och jag älskar det här! USA är ju så gigantiskt stort så att man inte behöver åka utomlands för att komma bort. Vi är i södern, det märks, och det är skillnad och det är härligt!
Och en sista sak! Fatta vad lyxigt vi har det i Sverige! I stort sett alla har rätt nära till havet! Vi kan spendera hela sommaren vid stranden utan att behöva köra mer än 10 minuter, (nu syftar jag såklart på vart jag bor ;) )
Men här kan man ha flera timmar. En kompis som bor i Kansas City, det är så i mitten av USA man kan komma, har 2 dagar i bil till havet...

Tidvatten... i morse var vattnet precis uppe vid vårat parasoll, några timmar senare var havet 20 meter bort eller ngt.



//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0