Georgetown

Idag åkte jag och hämtade uppp Sofia, en svensk au pair som bor 30 minuter från mig. Tog lite tid att hitta huset, eftersom min googel karta missade en sväng! Sen åkte vi till Georgetown. Där gick vi runt bland allt folket och kollade i massa roliga affärer och åt på UNO: s, där servitrisen frågade vart vi kom ifrån, och vi sa Sverige. Han bara: "ÅH! Då är ju vi grannar, jag är från Ukraina." Inte för att jag vet hur vi blir grannar för det, men okey. Sen hängde han lite extra vid vårat bort ett par gånger, eftersom hans kompis tydligen oxå var au pair.
Sen fick jag migrän anfall och mådde skit! Så vi tog en buss som det stod "Metro" på, som vi trodde skulle ta oss till en Metro station!! Efter 20 minuter såg jag äntligen en metro, så vi hoppar av. Lycka när jag ser ett apotek rakt framför nästa, så jag köper på mig en stooor burk migräntabletter! 250 tabletter, så den ska väl räcka ett tag? Sen blir det nästan en timme hem på metron, eftersom vi var långt upp på röda linjen, så vi var tvugna att byta.
Sen satt vi hemma hos Sofia från 7 till halv ett och snackade om allt mellan himmel och jord. Det var en trevlig dag, om man bortser från migränen!!!

Det var rätt knäppt och skumt att träffa en här som man kunde prata med om Ystad, skåne Simrishamn och hela alltet! Hon flyttade ner till Skåner förra året, typ 10 minuter från mig i Sverige! Haha

Tyvärr upptäckte jag rätt snabbt att mitt kamerabatteri var dött xD suck!
//Rebecca

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jasså du har träffat henne nu :) Vad trevligt.

Undrade just om du gjort det. Ja lite kul att hon kommer här ifrån.

2010-08-01 @ 14:02:17
Postat av: Sofia

Jag tycker det var jätte trevligt i georgetown. Hoppas vi kan ses snart igen! :) Har du någon email eller så som jag kan skickar bilderna till?

2010-08-03 @ 00:27:27
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0