1 år

Det är lite blandade känslor just nu... För exakt ett år sedan sa jag hejdå till mina föräldrar, mina syskon, mina släktingar och mina kompisar! För exakt ett år sedan mötte jag upp tre främmande tjejer på Kastup flygplats, som jag pratat lite med över mailen. För exakt ett år sedan flög jag en 10 timmar lång flygresa över Atlanten, mot ett främmande land, helt själv! För exakt ett år sedan åkte jag till USA, för att flytta in hos ett par totalt främmande männsikor, för att bo där ett år! Vad som hälst kunde hända, och jag kände mig ensam. Tur att det var andra super trevliga au pairer runt om mig hela tiden! Och tiden har gått så fruktansvärt snabbt! De nästa 9 månaderna kommer bara flyga förbi, och sen kommer jag att vara i Sverige igen...

För exakt ett år sedan var jag superkass på engelska!

English version in the bottom




I have som mixed feelings right now... For exactly one year ago, I said good bye to my parents, my siblings, my relatives and my friends! For exactly one year ago, I meet 3 strange girls on the airport, wich I only spoked to over email. For exactly one year ago, I flew a 10 hour long flight, over the Atlantic, towards a foreign country, all by myself! For exactly one year ago, I went to the USA, to move in to some complete strangers, and to live there for a year! Anything could happend, and I Feelt so alone. Lucky, there were so many other nice au pairs atound me the hole time! And the time has past so fast! The next coming 9 month will just pass by, and then I will be back in Sweden again...

For exactly onte years ago, I suck at english!


//Rebecca

Kommentarer
Postat av: Marie

naw........för lite mer än ett år sen satt du och jag och trixade ihop ett formulär och sen fick jag ett telefonsamtal från någon som ville fråga hur du var som person och med barn............och hur bra har det inte blivit - vilken erfarenhet du har skaffat dig Rebecka - Strongt gjort att göra denna resan själv!!! och så stananr du 9 måndader till =) häftigt..........alltså jag kan inte ens komma inärheten av den känslan du har upplevt och upplever - rent ut sagt: fi fan vad kul!!! =)

Ha det gott och var rädd om dig

Kram

2010-08-24 @ 18:19:27
Postat av: Lina

Ska du förlänga?

2010-08-24 @ 23:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0