Vår resa

Jag lovar att jag kommer att ta med mig solskyddsfaktor 50+ när jag åker till Florida/Bahamas. ;)
Fick en fråga om hur mycket vi betalat för resan. Hittils har vi betalat 750 dollar för boende. Vi ska bo på ett hostel på fredagen, HÄR hittar ni det. Detta ligger nära färgan som vi ska ta på lördagen. Detta kostar ca 25 dollar för en natt, om man bor i ett delat rum med andra (Vi kör så billigt som möjligt ;)) Sen har vi betalat 500 dollar för ett hotel 3 nätter på Grand Bahamas. Då ingåt frukost och färga från Fort Lauderdale till Grand Bahamas och tillbaka. Ett erbjudande som min kompis Nina hittade! 500 dollar, det är  alltså 250 vars, ca 1800 svenska kr. (OBS! Flyga till Bahamas är svindyrt!) Färgan är inte så dyr, ca 70 dollar kanske, med den ingår som sagt i erbjudandet.
Så från lördag till tisdag är vi på Bahams. På tisdagen åker vi tillbaka til Fort Lauderdale och ska bo på det HÄR hostlet, lite närmare stranden ;) 20 dollar vars per natt, då betalar 220 för 5 nätter där.
Flygbiljett hittade jag jätte billigt! 261 dollar gick min på, för att det var bara en plats kvar osv, så sparade 100 dollar minst på detta. HÄR bokade jag min flygbiljett, en sida som hittar billigare flyg. Så alltså har vi sammalnlagt lagt ut 1000 dollar på boende och flyg, 500 dollar vars.
Sen kommer det väl att läggas ut en förmögenhet på mat, resa till Miami, saker som man vill göra osv. Men när man som au pair får ca 200 dollar i veckan så ska väl det inte vara några problem att spara ihop till ;)
Kram på er! Nu ska jag duscha och käka frukost, lunch?


Fort Lauderdale, ca 50 km över Miami. Ett mycket säkrare område än Miami och bussar går hela tiden. Sen en bit ut på havet ligger Grand Bahamas!
//Rebecca

Kommentarer
Postat av: Veronika-blivande au pair

Låter som en kul resa! Men jag undrar en sak, tar du ut lite av dina två veckors betalda semester för att kunna åka dit? Om man vill vara ledig mer än två veckor, får man det då fast att man då inte får någon lön?

2010-04-25 @ 20:58:57
URL: http://veronikamariagabriella.blogg.se/
Postat av: Lotta

Tycker mycket om det du skrivit! Spännande att se lite fina grejer och inte bara det vanliga sakerna som man kan läsa om typ alltid. ;)

2010-12-02 @ 13:06:34
URL: http://jade.se/reseguide/phuket

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0