Guide till filmsajten

Hejsan! Jag tänkte göra en lite guide till sidan där man kan kolla på tv serier, filmer osv, för er som inte vet hur man gör :) Det är inte svårt alls! Sidan hittar ni HÄR och jag älskar den! Nu behöver jag inte ladda ner eller hyra filmer över huvud taget!

Okey, när du klickar in på sidan så kommer det se ut ungefär sähär. Ni ser de olika länkarna, ni kan välja att söka bland serier, filmer, A-Z, och öven bara söka på själva namnet. När ni hittat filmen ni vill se, så klickar ni på namnet. Jag har t.ex. valt Avatar.



Nu kommer ni förmodligen få upp en ruta som ber er att ladda ner någonting, ladda ner det! Detta är ett prigram som tillåter datorn att visa filmerna etc! Detta är det enda ni behöver ladda ner! Eftersom jag redan laddat ner det så kommer jag inte ihåg när denna ruta kommer upp, så den kaske kommer senare. Fortsätt följ min guid, så ska den komma!

När ni har klickat på namnet och laddat ner programmet, så kommer en lista (som jag har ringat in) att visas. Klicka på en av dom, det har någonting att föra med var datorn ska buffra/hämta filmen (tror jag ;) )



Nu kommer det att visas tre olika alternativ till att spela upp filmen i. De två blåa, och den röda rutan. Klicka i dem röda rutan, där jag ringat in. Jag vet att det står ej rekomenderat, men det är denna man ska ta! Kommer inte ihåg riktigt varför, men det är ingen som helst fara!



Klicka på Play



Slå in koden i rutan som datorn ber dig om



Acceptera inte! Detta medelande kommer komma upp varje gång, om ni klickar på "upgrade now" kommer nu inte kunna spela upp filmerna längre.



Klart! Nu är det bara till att börja titta! :D

//Rebecca

Kommentarer
Postat av: Maaaalin

Hej du får hjälpa mig med det sen idag för det visar inte riktigt likadant som på din! om du vill hjälpa mig??

2010-04-22 @ 17:26:03
Postat av: Melinda

Hej!

Jag skulle be dig om lite hjälp. Jag laddade ner flera program nu men filmen spelas inte upp... vet inte vilket program man ska ha...kan du hjälpa mig lite?

2010-04-24 @ 20:04:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0