Bolldag i D.C

Hejsan.
Igår hade jag en rolig söndag! Jag blev hämtad av tre tjejer, Katta, (tyskland) Jennifer (Colombia) Och Lo, (Argentina) och så körde vi med den stora bilen till Metron (tunnelbanan) i Vienna. Där åkte vi till D.C och bör några gånger innan vi kom fram till målet, Baseballmatchen! Mycket folk och när vi kommer in genom grindarna så är det bara matstånd överallt och folk och musik! Våra platser var såklart högst upp längst bort, men han som jobbade där som vi frågade sa att han kunde fixa andra platser åt oss, så vi satt nära planen och behövde inte klättra uppåt! Det var sjukt varmt, mitt i solen satt vi! Tur jag tog mina korta jeansshorts och linne!
Jag fattade inte så mycket av själva spelet, jag tittade inte så mycket heller, jag var helt uppslukad av hela stämningen och allt annat som hände! Alla som gick runt me låda på magen och sålde korvar, glass, popcorn och jag vet inte vad! Den stora skärmen som visade typ allt och musiken som spelades högt och hela stämmningen! Värsta familjesaken, förstår varför det var så många barnfamiljer där, en mysig söndag med god mat, underhållning och festligheter. För det var som en slags stor fest! Hur kul som helst! Laget vi hejade på van efter två homeruons (efter tre timmar då!) Sen begav vi oss tillbaka till Metron och åkte buss och tåg för att komma ut till Alexandria. En jätte mysig liten stad, eller ja det tillhörde ju Washintong! Men det var "gamla stan" kan man säga. Och så en liten småbåtshamn, eftersom vi var på andra sidan den stora floden. Vi gick och åt pizza, vi tog en Large pizza där man kunde välja själv vad man ville ha på, och vi var fyra stycken! Haha, det blev Italiensk korv, Canadensiskt bacon, svarta oliver, svamp, lök. feta ost, någon annan ost, skina och jag vet inte! Jätte god iaf, haha och alla petade bort iaf en sak vars! Sen gick vi runt i den mysiga staden och gick i hamnen och hittade en volleyboll pland och frågade killarna som spelade där om vi fick vara med. lag på 4 pers, vi sög så det blev två killar och två tjejer i varje lag. Men vi sög fortfarande. Sen efter mycket kul spel så gick dom och deras familjer hem och vi fortsatte spela, gick inte så bra så vi började spela fotboll. Tillslut började det regna så vi sprang till den lilla mysiga gratisbussen som kör till Metron. Halv tolv var jag hemma igen, sandig, solbränd, svettig, trött och jätte glad!

Jag och Lou på väg till Basbollen. ...... Sen inne på området, vi fick rätt bra platser! Kunde varit bättre!




På pizzerian. Jag och Katta sen Lou och Jenny


Våran Pizza.


På promenad, genom stan....


En snäll man fotade oss :) Sen våran gulliga buss!





På väg hem, med Kattas volleyboll.

Haha måste ha låtit helkasigt! Fyra tjejer som snackar engelska! En med tysk dialekt, två med spansk och en med svensk dialekt! Haha! Men kul hade vi i alla fall!
//Rebecca

Kommentarer
Postat av: Mamma

Låter som en toppen dag. Var detta med dina kompisar i den gruppen du tillhör?

2009-09-07 @ 18:54:21
Postat av: Marie

ahhh, vad jag njuter och höra hur kul du har det och att du tar tillfället i akt när det kommer - du kommer ha hur mycket som helst med dig hem i form av saker, foto och minnen..........skitkul Rebecca....är avis på dig nu hahahahaha.....

2009-09-07 @ 19:02:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0