D.C - Freedom is not free

Ja Lisbet, jag funderar på att plugga lite! Eller ta Silverbays, som är två helger i NY där man gör någonting. Jag vet inte än.  

I alla fall! Idag var en helt underbart rolig dag i Huvudstaden! Jag och mina kompisar, Elena och Amanda, bestämde oss i veckan för att äntligen besöka D.C, så vi bestämde oss för idag, söndag! Sen fick jag ett mail från Simon, att han gjorde en tripp till D.C över helgen och undrade om vi kunde träffas! Ja, vi ska dit på söndag! Så vi träffades där alla fyra. Sen gick vi till Washington Monument, Worl War 2 memorial, the Reflecting Pool, Lincoln monument och Vietnam Momorial! Varmt var det oxå! Efter de senaste mulna dagarna har jag börjat använda jeans(!) så jag tog på mig det även idag. Dock varnade Randy mig för att det skulle bli varmt, så innan han körde mig till Metron så slängde jag ner ett par shorts i väskan och mina flippflopp. Tur var väl det!! För 30 grader senare, svettig som fan och trött i benen fick jag springa in på en toalett och byta om! Och då böt jag inte conversen förrens två timmar senare xD.
Efter alla monumenten åt vi, sen gick vi mot Vita huset, med några stopp vid "I <3 DC" säljar tröjor stånd. Köpte ingen, hade inga lösa pengar. Sen såg jag även en jätte gullig bebisdräck som jag tänker köpa till Filippsas bebis, men kan vänta lite tills det närmar sig :)
Sen Vita huset, sen skulle vi till Hard Rock Café och gick lite fel... fick en karta av en man som frågade folk om de hittade rätt, sen så gick Simon till sin buss till NY och vi tre tjejer gick och käkade tortillas med ris(!) i. Sen gick vi till Hard Rock café, där jag köpte en väldigt snygg tröja, ett snappsglas (eftersom det var unikt) och en nyckelring (tror jag!) Sen gick vi till Madam Tussauds och flummade runder bland alla kändisar och presidenter och gud vet vad! Kul hade vi iaf! När det var dax att ta Metron hem var jag så slut i benen så ni anar inte! Washington är ju inte som lilla Malmö eller ens i närhete av lilla YSTAD!
Så nu har jag lagt in en massa bilder på Facebook, för er som har det!
Och alla, håll tummarna för Amanda och Simon! Jag vill inte att de åker hem :(




Jaaa... Jag vet inte ^^)


Elena är inte så kort, det är bara Simon och Amanda som är så långa ;)

Jag som passar så otroligt dåligt i hatt!

Ni vet, Obama såg mitt söta leende, så han kom ut och sa goddag!

Sen reste vi tillbaka i tiden, den där teatern var ändå inte så bra! Sen blev JAG misstänkt för mordet!?


Och Amanda fick skriva under självständighetsförklaringen och hamnade på 100 dollarn, medan jag och Elena tog en flygtur med John F Kennedy och hans vackra fru. Väldigt trevliga människor! :D


Obama tyckte jag hade så mycket vett i skallen, så jag fick hålla ett tal inför amerikanska folket! Medan Elena träffade Bill Clinton med fru. 


Sen Blev Elena och jag bjudna på middag, hon av Will Smith och jag av Denzel Washington and Morgan Freeman.


Jag vet, en massa egobilder! Men!!! Min blogg, mitt ego! Iallafall, ni med Facebook kan gärna kolla in bilder där! Nu ska här framkallas! För jag har bilderna! Och jag har Micheals! Så nu ska jag börja göra scrapsbooks! (eller vad man säger!)
Ha det bäst! Imorgon är det en ny vecka! Med mycket nytt kul! I form av plugga-körkort-igen...



P.S. Lägger in denna bild för att visa bl.a. pappa hur lång Will Smith är ;D Yasmin, sorry! Du kan glömma de amerikanska killarna... D.S.
//Rebecca

Kommentarer
Postat av: Mamma

härlig dag med härliga vänner.

2009-09-14 @ 09:33:09
Postat av: Lina

Åhhhh , jag vill osse te USA ! :O ska fan komma o hälsa på dej ! :P

2009-09-14 @ 11:28:49
Postat av: Lisbeth

bra rebecca, du får inte missa college-livet i usa;) verkar som en helt fantastisk o undebar dag, du har ju blivit värsta kändisen;) hehe^^

puss&kram på dig<33

p.s. varför måste kanske simon och amanda åka hem? behöver inte svara om du tycker jag e för nyfiken;)



puss&kram<3<3<3 (igen)

2009-09-15 @ 16:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0