Jag lär mig!

Haha jag vet att området som jag bor i liknar desperate housewives, men det är lite mysigt. En välklippt gräsmatta framför huset, alla hus i perfekt linje bredvid varandra... Var ute med hunden igår när det var mörkt. Det finns inga gatlampor... Framför varje hus, vid trappan då alltså, finns det en liten lampa så lite ljus finns det.
Idag var det varmt igen, eller de tyckte inte det var så varm, men för mig var det det! Så jag satt ute i solen och pluggade på körkortet som jag ska göra på lördag, tror jag.
Hade lite bråk med Ash idag. Hon ville ha lite mat för hon var hungrig, så hade hon ramlat med lådbilen som hon och hennes kompis lekte med och skrapat sig på benet och axeln... Så hon tog en yoghurt och satte sig i soffan, men där får hon inte sitta och äta så jag sa till henne att sätta sig vid bordet i köket... Nej, det ville hon inte och gnällde över att hon inte kunde sitta för att det gjorde ont i benet. Men jag gav mig inte, visst gör det ont, men hon kan ha de rakt i köket med! Hon blev sur, gick upp för trappan. Fem minuter senare kom hon ner med den oöppnade yoghurten och satte sig i köket. Hon hade gråtit och grät lite fortfarande så jag frågade om hon var okey och hon sa åt mig att inte prata med henne! Så jag satte mig och fortsatte plugga, hon hade ju gjort som jag sa... Efter en stund frågade hon om jag kunde göra en omelett åt henne, och sa snälla Rebecca, kan du göra en omelett oxå? Ha! Jag kommer in i detta nu! Och ju mer "fel" jag gör, desto mer lär jag mig. Som idag cyklade hon till någon park, och tydligen skulle jag ha cyklat med, men det visste ju inte jag! Men nästa gång vet jag. Allt känns hela tiden bättre.


Dessa sovshortsen fick jag av Randy igår. Jätte härliga att sova i! :D Och så våran gata. Ingen bra bild dock... På husen och så ;)

 
Min bil (som jag inte får köra själv med än) Och resten av gatan. Hur klarade jag mig utan körkort egentligen?! Det är ju frukansvärt att hela tiden vara beroende av andra!!


Datorerna. Den vänstra "ingen chatt eller spel", den högra "spel, chatt och skype". Så jag skriver helst blogg på vänstra, för kan ändra så tanenterna blir svenska :D
//Rebecca

Kommentarer
Postat av: Anna Maria

Hej Rebecca! Följer din blogg med spänning. Och idag ser jag att du fått börja "fostra" barn ;-), det är väl en utmaning... (fniss). Ha de´!

2009-09-04 @ 06:01:47
Postat av: Marie

kul och läsa och se bilder, men Rebecca var det den röda eller gröna som ska vara din bil? =) bra gumman det blir bara lättare för dig ska du se...det bara kommer att komma med tiden du ser själv.... kramizar

2009-09-04 @ 07:16:15
Postat av: Lina

ojojdå :P de låter spännande dettahära ju :p men de e ju skönt du ser de positivt :P ingen hemlängtan ? :O Kram

2009-09-04 @ 11:15:40
Postat av: Lisbeth

du kommer nog in i det där med barnpassning o allt snart;) ser verkligen ut som en gata ur typ edward scissorhands^^ hehe, men du verkar stormtrivas:) o hunden e så söt:D puss&kram till dig från blåsiga o åskiga sverige<333

2009-09-04 @ 12:38:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0