Engelska vs. Svenska

Hallå! Först när jag började skriva detta inlägg så blev det på engelska! Haha jag pratar ju bara engelska, hör bara engelska och läser bara engelska! Enda gången det blir svenska är när jag är inne på datorn (vilket inte är så ofta som vissa, mamma, tror) eller när jag träffar Caroline eller pratar med Amanda.
I alla fall, dagen idag:
Städerskan kom idag och städade hela huset. Hon var trevlig och snäll och vi pratade lite. Ash lekte med kompisar sen åkte hon till sin mamma. Jag åkte med Sandi och Ash till hennes skola och träffade lärarna och lite annat folk som jag kommer att träfffa under året.
Sen åkte vi till Best By, en affär typ som Elgiganten, och kollade på kamera åt mig. Systemkamera har jag inte råd med förrens nästa vecka, köper jag en då har jag inga pengar kvar... Men så tänkte jag lite... Jag älskar att fota, och jag tycker om att ta bra och roliga bilder... men! Jag tycker om roliga bilder, flumbilder, bilder på var jag råkar vara, med vem jag är med etc etc... Så är systemkamera någonting för mig? Jag menar, jag kan ta bra bilder ändå! Med en mindre kamera... Finns en som är typ en liten systemkamera/digitalkamera. Man kollar igenom ett hål, men man kan inte byta linsen! Tjänar ju på att köpa en sån...

Sen åkte vi till en restaurang för att äta. Det var jätte häftigt! Mamma, de hade en stor hink med jordnötter i på bordet, så tog man en nöt, knäckte den (sånna som Piff och Puff äter) och så slängde man skalen på golvet!!! :D Haha jag bara "åh, wowo vad roligt!" och så åt jag en massa nötter bara för att skräpa ner lite ^^
Sen ikv har jag pluggat på körkortstesten som jag ska göra imorogn. Halv åtta ska vi vara utanför, de öppnar åtta... Bara för att här kommer man bara sen får man se när det blir ens tur, kommer man sent, mkt folk så kanske man inte hinner göra innan de stäger! Önska mig lycka till!
//Rebecca

Kommentarer
Postat av: Marie

Hello Rebecca, how are you doing? Härligt..........jag håller tummarna stenhårt för körkortet - men det är helt klart du klara det idag!!

ha det bäst.....

2009-09-05 @ 08:43:01
Postat av: Marie

Hello Rebecca, how are you doing? Härligt..........jag håller tummarna stenhårt för körkortet - men det är helt klart du klara det idag!!

ha det bäst.....

2009-09-05 @ 08:43:37
Postat av: Lisbeth

lycka till med körkortet, kul o göra om det:P

håller med dig om att systemkamera e kul, men om du ska fota på typ fester etc så kommer du ju inte släpa runt på en sån...du kan ju däremot önska dig en sån senare eller spara till det, men i början e det nog bäst med en digitalkamera^^



pussokram saknar dig<33

2009-09-05 @ 10:29:53
Postat av: Mamma

Ja du har rätt, jag är inne ofta. Har fått en ful ovanan o starta datorn direkt när jag vaknat. FÖr att se vad och om du skrivigt. :)

Lycka till med körkortet idag. Hade dom ingen annan mat förresten på den resturangen ån jordnötter? Hhaha. Är hos Håkan idag, vi ska ha gäster. Kram på dig. Tänkter på dig o håller tummarna.

2009-09-05 @ 13:16:23
Postat av: Anonym

KÖP SYSTEM KAMERAN ! :O

2009-09-05 @ 16:03:11
URL: http://pajaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0