11 september

Världens mest kända datum!
Idag är det åtta år sedan det hände, Terrorattacken mot Worldtrade Center! Jag minns exakt vad jag gjorde den dagen, även fast jag bara var elva år, inte förstod så bra och att det hände på andra sidan Atlanten! Men det var en sån skrämmande händelse och det pratades om det överallt.
Jag minns att pappa körde mig till Borrby Ridskola för jag skulle rida halv fem. Vi lyssnade på radion och pratar, och pappa säger plötsligt till mig att vara tyst och höjer volymen! Jag hörde nyhetsmedelandet, men jag visste inte vad Worldtradecenter var för någonting. När vi kom hem satte vi oss framför tv:n, som om och om på nyheterna visade filmer från vittnen till hela händelsen. Skrämmande! Och jag har sett New York, jag har hört berättleserna från platsen... Om hur folk kom från hela landet för att hjälpa till, jag har sett platser som för alltid kommer vara avstängde p.g.a. det som hände... Hur Sandi berättade att de blev tillsagda att inte gå ut, eftersom Pentagon oxå blev terroriserat... Kaoset som var överallt, både i Washington DC och NY



Platsen som för åtta år sedan förstördes totalt... 



//Rebecca

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

usch ja, jag minns också exakt vad jag gjorde den dagen... och jag kommer ihåg att dagen efter pratade vi om det i skolan och en av mina lärare hade varit där för några år sen och jag tänkte bara: "fan nu kan jag aldrig se det!"

det var förresten exakt 2 år senare som anna lindh dog, den 11 sept 2003...



men nog pratat om hemska saker. Jag hoppas du har det superduper kul och njuter av allt! och lycka till med pluggningen;) p.s. ska du börja läsa på college sen?

puss&kram<33

2009-09-12 @ 23:43:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0