Vampire´s assistant

Var på bio igår och såg The vampiress assistant. Var väl helt okey, slutet var lite konstigt, tänkte att det borde komma en fortsättning. Och i tidningen idag stod det The Vapire assistans Saga, och jag frågade Randy vad Saga betyder, eftersom det står Twiligt saga och saga på flera olika filmer. Saga betyder att det är forsättning, mer än en. Så alla böcker och filmer som det kommer fler av är en Saga. Och så förklarade jag att saga i sverige betyder något annat.
I alla fall tänkte jag reccencera filmen (stavas det så?)
Handling:
Darren, 13 år, lever ett vanligt liv med fotboll, läxor och kompisar. En dag kommer han över biljetter till Cirque du Freak - skräckens cirkus. Där träffar Darren mannen som påstås vara en vampyr, mr Crepsley, och hans dödliga spindel Madame Octa. Sedan den natten är inget sig likt i Darrens liv. Svettig skräck, mörka hemligheter och oväntade vändningar. Samtidigt en historia om vänskap, lojalitet och att växa
genom att övervinna sina innersta rädslor.

Vad tyckte jag då om filmen... Den var bra. En hel del humor emellanåt, vilket gillas. Men den var inte riktigt som jag förväntat mig. Dessutom såg vi den mitt i natten, så var jäkligt trött. Nej men jag tyckte den var bra. Gillar ju konstiga filmer, hehe.
Betyg:
5 stjärnor för konstigheter och 4 för handlingen.

(Lisbet och Anna skulle nog gilla den ;)




OBS. Handlingen är kopierad och bilderna hittade jag på google. Källhänvisa gör jag inte, eftersom det är så lätt att bara googla och jag är inte i skolan längre :)
//Rebecca

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

hehe, jasså en film som du rekommenderar till mig o anna? då får man väl se den^^

2009-10-26 @ 10:21:21
Postat av: Johanna

Har du inte hört om böckerna? Darren Shan heter författaren och de finns typ 7-8 stycken. :P

2009-10-28 @ 19:07:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0