Kött och kanelbullar

Igår överträffade jag mig själv och lagade köttbullar och kanelbullar! :D Haha
Först knackade Carro på hemma hos mig halv nio!! Hehe sen körde vi och handlade alla ingredienser, fick åka till IKEA för att köpa pärlsocker och vanlijsocker. Sen kom vi hem och började med bulldegen, eller degerna.
Hehe vi hittade ingen maskin, så vi rörde för hand... Sen gjorde vi köttbulldegen när bulldegen jäste... Och så rullade vi bullarna och jag stekte dem i olivolja. SJUKT GODA! :D haha jag gjorde klart kanelbullarna, som oxå blev jätte goda, och sen gjorde jag potatismos och gräddsås. Sen hade vi en Svensk middag. Sandi, Randy, mina vänner Kathi Carro och Nina. Ashley gillar bara en liten del mat, så hon ville inte ha. Men det struntade jag i det var ju jätte gott! :D haha ääääntligen! Hemmalagade köttbullar med potatismos, gräddsås och lingonsylt is the shit! Gräddsås och lingonslylt är köpt på IKEA :)

Obs, bilderna från IKEA är från när jag var där förra helgen med Kathi och Nina


Nina och Carro rullar bollar. Mina blev för stora, tyckte dom, så jag fick steka :)


Massa gul lök hade vi i! Mums :D
Och Randy, Sandi och Kathi tyckte det var jätte gott :)

//Rebecca

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad roligt. Bra recept då alltså :)

2009-10-24 @ 11:38:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0