Rebecca vs. Rebecka

Jag åkte långt iväg idag för att träffa en ny au pair, Rebecka, i Fort Belvoir, Springfield. Hon var hur trevlig som helst! Och vi åkte med metron in till DC och vandrade runder. Vi gick in på ett McDonalds och åt och där var det nästan bara blå människor... Inget fel med det, men man blir ju så medveten om hur Sverige ser ut, en massa turkar bara, och inte alls så mkt människor från resten av världen. Lite trist, kunde varit en mer blandning, mindre fördommar då kanske?
Köpte två cd-skivor idag med, höhö så nu har jag bra musik i min bil! Radion har ju spelat samma låtar sen jag kom hit! Kul, nej...
Och vi var även i Alexandria! Så mysigt där, hade ju redan ätit, så blev ingen god pizza, men hemmalagad glass!
Imorogn ska jag kanske baka drömmar, Randy fyller år så hade kanske varit lite kul. Eller så bakar jag dem på måndag, när jag ändå ska vara hemma och tvätta!
Var lite nervös att jag inte skulle hitta hem från Rebecka ikväll, hehe men vi skrev en mapquest och det gick hur bra som helst! Trotts mörkret och dimman. Och när jag kommer hem så öppnar Randy kylskåpet och visar vad han köpt idag, en mass bär! Vindruvor, björnbär, blåbär, hallon mm. Så längtar tills frukost då jag kan äta mina Cornflakes med bär! :D
 Förresten, berättade jag om min hemska natt igår? Kvar över fyra vaknar jag av en massa höga oväsen i mitt rum, riktigt högt och läskigt. Jag sätter mig yrvaket upp och är livrädd! Det var ingen mardröm och låter fortfarande så jag gömmer mig under täcket och tror det är jordbävning, tjuvar, monster eller jag vet inte vad! Vågar inte röra mig, men när Randy tänder lampan i hallen så vågar jag tända min lampa... Då ser jag vad som hänt... Min bokhylla som satt på väggen hade rasat ner, ner från väggen, på byrån, vält ner alla mina grejor från hyllan och de som stod på byrån och det var saker överallt! Inte konstigt det lät så mkt! Som tur var har jag ju en tjock, mjuk heltäckningsmatta på rummet, så ingenting hade gått sönder! Alla mina parfymfaskor var hela och inget vad sönder alls! Jag bara sitter och stirrar en stund och bara "neej jag orkar inte!" Sen går jag ut ur rummet, för Randy undrar väl vad fan det var som lät. Då hade både han och Sandi flygit upp ur sängen och trodde det var inbrott lr nått... Haha usch... Bra start på fredag den 13 igår då ;)


//Rebecca

Kommentarer
Postat av: Mamma

Var det gott med bär?

Ja det låter som ett häftigt uppvakande, tur det bara var bokhyllan.

Kram

2009-11-15 @ 09:41:00
Postat av: Sandra

Hej! Va kul att du är aupair i Washington :) Jag ska åka till Annapolis som aupair, åker från Sverige den 1 februari :) Det ligger ca 40 minuter från Washington ut mot kusten. Hur länge ska du vara kvar, när är ditt år slut? Kram Sandra

2009-11-15 @ 10:23:26
URL: http://sandrahedendahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0