College eller inte?

Jag har funderat en hel om det här med college... Jag måste plugga 6 credits, eftersom jag är här på ett studentVISA, men jag vet inte om jag ska ta en silverbaysak två helger och få det överstökat, eller köra på college och se hur det fungerar här på college? Jag skulle ju kunna göra båda. Den klassen som jag har kollat på om jag ska gå college och en silverbay är måndagar och onsdagar från 11 januari till 11 may, och den är väl från 9 - 11.45 am. Hmm... det är liksom jättemånga dagar! :O Fast samtidigt så har jag tre dagar där jag kan träna, sova eller bara göra vad jag vill när jag inte pluggar... Usch det är svårt, jag känner verkligen inte för att plugga igen!
Sen har min kompis Simon pratat om att åka till Montreal i Canada, där man åker runt i staden och gör saker över en helg och så får man 3 credits.  Men det får inte jag göra för min LCC! Kul va? Att vissa Au pairer får resa och få sina credits, medan andra måste sitta i en skolbänk!

//Rebecca

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Va dåligt att du inte får resa få cred!:O men vad är det för kurser man kan gå? finns där inte någon rolig kurs bara någon gång eller två i veckan tänk på att det antagligen inte blir så att det allti är schemalagt utan som i sverige, mkt hempluggande o så...då blir det inte så mkt plugg i själva kolan ändå:) pussar<3

2009-11-17 @ 16:56:38
Postat av: Simon

assa, allt arbete gors innan resan till montreal. Det ar precis som siverbay i NY fast det ligger i kanada.

2009-11-18 @ 01:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0