Vilket jävla dygn!

Det hela började i torsdags natt, efter jobbet och efter att jag packat klart. Jag började må illa! Så jag gick och la mig. Några timmar senare, runt kvart över tre gick jag upp och det bara rann av mig. Efter några hemska minuter gick jag och la mig igen. Jag kunde inte somna och tio minuter senare gick jag på toa igen och när jag ver klar kände jag att jag skulle spy oxå, så jag bara föll ihop på knä framför toaletten och kräktes upp en massa. Sen fortsatte jag att springa på toaletten med diarré och kräkningar till halv åtta ungefär, då jag spydde sista gången. Mamma var helt underbar, kom med en massa att dricka till mig och undrade hela tiden om vi skulle avboka och ändra tiden på Ambassaden, men vi gjorde inte det. Jag hade inte spytt på några timmar ju och jag käkade diarré tabletter.
Så det slutade med att jag flög till Stockholm. Min kropp var helt slutkörd och jag kunde inte äta någonting! Sov hela flygresen gjorde jag oxå. Fy fan och sen så hade han som jag bodde hos köpt jordgubbar och gjorde mat och jag försökte att äta, men det gick inte så bra. Jag förklarade för honom att jag förmodligen hade varit matförgiftad.
Men han var snäll och förstod och vi pratade mycket och skojade. Så länge som jag låg ner så gick det bra.

Första gången på "Amerikansk mark"
Så Igår (fredag) lämnade han av mig utanför ambassaden. Där var en vakt som på engelska sa åt oss alla Visum sökande att ställa oss på ett led sen kollade han igenom alla våra papper så vi inte missade något, vilket jag tyckte var bra. En tjej hade t.ex. för lite frimärken på sitt kuvert. Sen fick vi en och en gå in och gå igenom en säkerhetskontroll.
Han bara: Någon särskild anledning till att du har en resväska med dig?
Jag bara: Ja jag reser och ska med ett tåg sen.
Han bara: Jaha okey. Har du några elektriska saker i den? Så berättade jag att jag hade det men att jag kunde lämna hela väskan där. 
När jag kom in på ambassaden satt där en svensk kille som tog emot papperena sen satt jag och väntade och sen ropade de upp mitt namn. Tog fingeravtryck och frågade vart jag skulle och sa att det var klart, och at jag får det hemskickat om ungefär en vecka. Det var allt. Åka till Stockholm för att lämna in papperena, små prata lite med dem som jobbar där och lämna fingeravtryck. Lite spännande.  

//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0