Vidare till mötet på CC

(Läs Föregående inlägg med, tänkte dela upp det eftersom det hade blivit för mycket annars..)

Mötet
Ja efter Ambassaden så tuffade jag ner mot strandvägen. Gud vad det var vackert! Jag gick längst kanalen mot Huvudkontoret, där jag lämnade av min väska som vägde ton (eftersom mamma tryckte ner en massa extra saker utifall att de inte skulle komma upp till Göteborg om de blev smittade av mig)
Sen letade jag upp ett café, där jag köpte en baguett och en "Cola" och satte mig och tittade på allt folk som gick överallt på Östermalm, ut över kanalen och bort mot GrönaLund. Solen sken och det var jätte varmt och hur underbart som helst! Dock klarade jag inte av att äta hela baguetten, så jag lämnade halva.
Sen traskade jag bort för att vara med på Förberedelsemötet. Fick skriva på en lapp mitt namn, datum jag skulle åka och vart. Jag var jätte trött och kroppen var fortfarande helt slutkörd, så jag var inte super social. Lagom svettig och fräsh var jag oxå efter att ha varit ute i solen...

Stockholm!

Efter mötet, som var lärorikt och bra, träffade jag Amanda och två till. Amanda har jag snackat länge med över Facebook, även en som heter Martina som då var med Amanda. Så det var jätte kul att träffa dom! Vi gick och åt (jag försökte äta en kanelbulle men klarade inte av det) Sen gick vi och shoppade. Eller ja, Amanda shoppade och jag släpade runt på min tunga väska och försökte vara så pigg som möjligt även fast magen skrek efter att få ligga ner och dö!
Amanda bor i Dalarna och vi ska åka sammtidigt och bo rätt nära varandra, så jätte kul vi kunde träffas innan, även om jag inte var på topp, men jag tror att hon förstod det rätt bra :)

Resan hem
Ja sen tog jag tåget till Allingsås (utanför Göteborg) Tog fan fyra och en halv timme!!! Innan tåget gick kom jag på att jag var sjukt törstig, så jag begav mig mot restaurangvagenen för att köpa vatten. Träffade en tågvärdinna som jag frågade, och hon sa att den var stängd till avgång, vattnet kostar 17 kr och de tog inte mitt kort. Jag suckade och såg att jag bara hade tio kronor i plånboken. Hon var snäll, sa åt mig att komma med och gav mig en 2,5 dl med vatten som bara var för personalen. Jag tackade henne jätte mycket och sa att det var jätte snällt! Sa att jag precis varit sjuk så det var hur snällt som helst! Sen körde tåget, morfar hämtade upp mig och nu sitter jag här och väntar på att Anna ska duscha klart... Bröllop idag ju ;)
//Rebecca

Kommentarer
Postat av: JOANNA- VECKANS BLOGG

jag drar igång veckans blogg- byJoanna för första gången idag, anmäl dig!

2009-07-18 @ 14:56:05
URL: http://byjoanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0