Göteborg och Harry Potter

Igår så åkte vi in med Håkan och mamma till Göteborg. Håkan skulle på möte på Universeum och träffa han som har hand om Akvarierna. Så vi fick fribiljetter och fick komma in "backstage" och se "Hajbassängen" ovanifån, där de matar hajarna och fiskarna. Han visade oss även runt och berättade om alla fiskar och sånt :) Jätte kul och intressant. Jag lärde mig massor!
Efter Universeum gick jag, syskonen och kusinerna på Bio. Harry Potter och Halvblodsprinsen. Jag tyckte filmen var jätte bra! Men har ju läst boken så jag klagade ju på en del ;) I alla fall slutet! Tänker inte avslöja något, men det var mycket bättre i boken! Såklart...;) Haha alltså alla Harry Potter föreställningar som gick den kvällen var utsålda, och hade varit det sedan premiären i Onsdags. Vi var på Bergakungen och såg filmen, vilken jag tyckte, jämfört med lilla Ystad, var en jätte biograf! 14 olika salonger och stora var dom oxå! Och sjukt mycket folk!
Filmen innehöll mycket kärlek, drama och action. Var väldigt spännande, och i en scen kröp jag ner i stolen, eftersom jag visste vad som skulle hända, och min kusin Carl bara "SLUTA Rebecca vad ska hända?" Och så kröp han oxå ihop innan hela salongen hoppade till!

Idag då. Ja, vi var hos Helen och Lars och fikade i några timmar sedan åkte vi hem. Så jag är tillbaka i Skåne nu allihopa! :D


  
Svärdfisken från bron över bassängen. Fast det var finare att se det genom tunneln och fönstret.
Vi blev nästan påhoppade av apor i Regnskogen



En jätteorm smakade på min hand



Och Anna blev väderpresentant.

//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0