Sex veckor...

Tjena godmorrogn HAllå!
När vi åt frukost för en stund sedan, säger mamma: Vet du att det bara är sex veckor kvar tills du åker? Shit nej! Alltså jag tror inte att jag har fattat än att jag snart kommer att befinna mig på andra sidan Atlanten!! På amerikansk mark, tusen mil hemmifrån! Det är sjukt! Och nästa vecka är det dax för Stockholm resan... Tiden går fort haha!
Så Idag, väldigt snart, så ska mamma och jag köra ner till Banken för att betala in 1050 kr till Mitt Visum.
Läkaren ringde oxå för att kolla om jag blivit vaccinerad mot TBC, vilket jag inte är. Så nu ska jag väl snart få mitt hälsointyg på att jag är fullt frisk! VIlket jag hoppas att jag fortsätter att vara i USA. Grejen är att det finns MRSA på jobbet, men det tänker INTE jag få!! Tur det finns skyddsutrustning! Inte för att det är någon fara om jag skulle få det, jag skulle nog inte påverkas alls mer än att jag inte får jobba inom väldigt många yrken om det är känt att jag har det.... Vilket vore väldigt tråkigt eftersom jag vill bli läkare.


 

//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0