Torsdagen

Hejsan :) Tänkte berätta vad vi gjorde på själva thanksgiving.
Först lagades det en massa mat, jag gjorde svenska köttbullar, som tog en himla lång tid... Det lagades även två olika fyllningar, en kalkon, potatismot och lite annat. Fem pajer hade vi oxå, fast de var köpta. Var den klassaiska pumpapajen, sötpotatispaj, persikopaj, körsbärspaj och för kräsna mig en Franskäppelpaj.
Klockan 1 kom gästerna och då fanns det frukt, ost, kex och lite annat som man kunde mumsa på under tiden man väntade på middagen. Alla umgicks och pratade. Sen var det dax att äta, maten serverades och man åt väl fär mycket, hehe. Jag åt lite kalkon, lite honungsmarinerad skina, en köttbulle, lite potatismos, sås, sylt, mörätter, provade båda fyllnignarna. Det var faktiskt riktigt gott! Sen efter maten så var det dax för pajerna. Jag tog såklart äppelpajen, smakade faktiskt på sötpotatispajen och pumpapajen, men det var ingenting för mig :S
Efter maten så spelade vi Trival Prisuit, hur det stavas, och jag var ju hur kass som helst! Inte nog med att alla frågor var på engelska, de var ju svåra oxå! Jag frågade om jag inte kunde få barnverisionens frågor, haha!
Under tiden så kollade barnen på film, typ Frosty the snowman och Rudolf med röda mulen. Sen åkte alla hem och man var ju lagom trött och slö. Tydligen finns det ett ämne i kalkonen som frigörs när man lagar den, som gör en sömning och slö när man äter den. Så inte konstigt alla var slöa när de åkte hem.
Sen satt jag och pratade med någon om shoppingen dagen efter, och Randy bar in en bunt med reklam på olika reor som fanns. Vi rotade igenom dem allihopa, Randy Sandi och jag och jag hittade en på Michaels. Mellan 5 - 9 var den, 30 procent på hela köpet! Så Sandi sa "Lets go!" Så vi körde till Michaels och jag köpta ett nytt scrapbooksalbum och de köpte en himla massa julsaker. Var en rätt trevlig dag :) Sen försov jag ju mig såklart morgonen efteråt... Haha!
//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0