Julafton

Hejsan :)
Nu har jag firat jul för första gången hemmifrån! 6 tidszoner hemmifrån för att vara exakt... Men det var kul! På själva julafton så snackade jag med Mamma och pappa på skype och alla som de var med. Kul att få prata med släktingarna igen. Mormor och morfar har jag ju inte pratat med på jätte länge!
Sen var jag klar på skype ca halv tre, så när jag kommer ut i köket så säger Sandi åt mig att värma min Glögg och ta mina pepparkakor, för de har en överraskning åt mig. Så jag värmer min Glögg och så kommer Sandis kompis Delma på besök. Klar med glöggen och Randy säger att vi ska titta på tv... Hm, ska de sätta på något Kalle Anka avsnitt nu, undrar jag... Så sätter Randy i en DVD och startar TV:n och han gubben som tänder ljuset innan Kalle Anka dyker upp på skärmen!!! Sitter han där och pratar på Svenska och tänder ljuset och sen sätts Kalle Anka på... Shit, jag började ju fan grina när jag såg honom på tv:n! Så gulligt att de fixat de åt mig! Fick jag Kalle Anka på julafton iaf! Sandis kompis Delma har en dotter som ska gifta sig med en kille från Sverige, så han har fixat detta åt dem!
Sen på kvällen hade vi gäster och åt snacks och lite så. GIck väl och la oss vid elva, sen när man nätan somnat kommer Randy och väcker mig och säger att en kvinna på Sandis jobb har suttit fast i en hiss i fyra timmar och det är nödläge och de måste åka dit och hjälpa henne, så jag får gå in och lägga mig hos Ashley ifall hon skulle vakna så hon inte blir rädd... Sen kommer de hem igen efter 45 minuter så jag går tillbaka till min säng och sover jätte dåligt under natten, blir väkt 7(!!!!) av Ashley och sen är det dax för julklappar... Jag fick ett Pandoraarmband med en berlock (snögubbe) :) En ny klocka, lite kläder, present kort på bion och ett present kort på Forever 21 på 100 dollar plus snöskorna... Blev jätte glad! :D
Sen kom gästerna klockan 1 och så öppnades det mer paket och sedan åt vi mat. Mina svenska köttbullar var jätte goda! Vi hade Lasange, skinka, köttbullar och potatisgratäng och potatismos.
Lagom trött på kvällen, regnade som fan och så får jag ett sms av Nina som undrar om jag vill med ut någonstanns.. Visst, så Kathi, Nina jag och Lou träffas och så åker vi till en restaurang (eftersom den är det enda som är öppet) och sitter där i några timmar... Haha guud jag var så trött så emellanåt var det zombievarning! Aja, det var kul iaf att komma hemmifrån lite :)


BARA FÖR ATT JAG INTE FASTNAR PÅ BILD! ;D



//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0