Hey där

Det var ett tag sedan :) Men jag har haft fullt upp. Var i New York över helgen, vilket var hur roligt som helst! Jag åkte dit med min kompis Kathi och vi bodde på ett Hostel, vandrarhem. Det var helt okey, rena lakan och handdukar, fult golv, delade toalett med andra... Billigt och bra. Haha.
Så i fredags körde Carro oss till Metron, som vi tog till DC. Där köpte vi en halv subwaymacka och käkade medan vi väntade på bussen. Sen tog det inte 4 utan 7 timmar till NYC, eftersom vi var fast i trafiken utanför NY i två timmar nästan... Sen när vi kom av bussen mitt i NY någonstanns var vi totalvilse... Vi visste inte var vi var, hur vi skulle ta oss till hostlet eller hur man fångar en taxi... Som tur var så hittade vi en kö där man kan stå och så var där en man som vinkade in taxi till folk. Tio minuter senare sitter vi i en av de berömda gula taxibilarna på väg mot vårat hostel, 50 blocks bort... Mot Upper West side.
Sen när vi checkat in och dumpat våra väskor i rummet så drog vi tillbaka mot staden, denna gången tog vi tunnelbanan som låg tio minuter från där vi bodde. Och hm, ja... Tunnelbanan var ju hur läskig som helst egentligen! Eller alltså inte läskig, men äklig.. För det första så har vi rulltrappor i DC, för det andra behöver man inte springa ut, upp övre gatan och ner på andra sidan om man råkar komma på fel sida i DC, utan man kan gå över broar över spåren, så metron i DC är hur mycket bättre, och FRÄSHARE som helst! Såg ju fan råttor som sprang rudor överallt xD.
Sen klev vi av metron på Time Squere stationen, och kommer upp på gatan, jag bara, jaha, var detta allt eller? För när jag kollade rakt fram såg jag ingenting, massa vanliga byggnader bara. Men Kathi drog mig i armen så jag vände mig om, och där var det! Manhattan Time Squere :D Sen tillbringade vi kvällen med att vandra runder, gick in på M&M:s huset, kollade på Julgranen och Brodway. Gick såklart in på Hard Rock café och köpte en t-shirt och ett samlar glas som jag har börjat samla, nu har jag två! ;D sen åkte vi hem och sov och duschade. Hela natten hörde man surener och ljud, precis som det skulle vara :)
Dagen efter blev det en promenad i Central Park och sen gick vi över Broklynbron i ösregn... Fick sms av Randy med två bilder på att det snöat 12 cm hemma... Blev visserligen snöblandat regn på kvällen i NY.
Sen orkade vi inte med regnet och kylan, så vi sprang runt i affärer på eftermiddagen.
Sen tillbaka till hostlet och så kom Kathis kompis. Hon hade med sig en viinflaksa, och detta är hur kul som helst! Hon hade glömt öppnaren, så hon försökte trycka ner korken med en klacksko! Men det gick inte så bra. Sen hämtade jag Simon och Madde som kom från Boston, och när Simon kommer in i rummet så säger Kathis kompis Liza till honom att försöka trycka ner korken, eftersom han är starkare. haha Det vi inte tänkte på var att det finns ett lufttryck i flaskan... Så Simon tryckte med SKON ner korken i flaskan! Det sa POFF och så exploderade hela flaksan och det kom viin och glas över hela golvet! Haha! Var hur kul som helst :P Stackars Liza, fick inget vin...
Sen delade vi på oss och jag följde med Simon och Madde på standupshow på Brodway. Var hur kul som helst! Och värden gissade var alla kom ifrån, Alabama och så.. Och på oss gissade han på Norra europa, Sverige elelr Norge! Vi sa såklart Sverige. Och sen höll nästan alla på med samma personer, de som var från Mexico, svarta, kineser oss! Simon fick en hel del som manlig nanny... Haha har nog aldrig skrattat så mkt i hela mitt liv! Två och en halv timme var den nog :P
Sen när vi gick därifrån så frågade en fotograf om han kunde få ta en bild av oss, om han gissade vart vi kom ifrån. Visst och han gissade på Sverige! Hur lyckas man!? Men jag frågade och han sa att han jobbat med detta hur länge som helst, så man lär sig.
Vi kom väl tillbaka till hostlet fyra, halv fem, och eftersom Madde och Simon inte hade någonstanns att bo så smygglade vi in dem på vårat rum, vilket resulterade i att Madde, Kathi och jag delade på en liiiten dubbelsäng och Simon fick en egen vanlig säng. Haha, vi skulle upp åtta, men att sova fyra timmar var ingen så sugen på, så tio gick vi upp, packade alla saker och checkade ut elva, som vi skulle. Sen vandrade vi runt på Time squere i solsken tills bussen gick hem till DC klockan två.



Bilder kommer sen
//Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0