Hos familjen

Hejsan alla!
Nu är jag hos familjen! Det var en sex timmar bussresa från skolan i NY till förorten till WDC där jag blev hämtad. Satt längst bak med Elena och AManda och pratade hela resan, nästan. Vi var sjukt trötta allihopa! Var inga härliga sängar alls!
Så kom vi dit vi skulle bli hämtade och bussen stannar, och där är allas familjer! NEVÖST! Jag ser min familj och jag vet inte, sjukt nervös! Första mötete, första intrycket ni vet... Vi kramades och hälsade och jag fick fina blommor i de amerikanska färgerna och en jätte gullig nalle! Handgjord! Sen så satte vi oss i deras stora nya  fina bil och de frågade mig när jag senast åt. Eftersom vi fick "lunch" i form av sallad och en lite torr bulle, räknade jag inte med det och svarade klockan sju, eftersom det var då jag åt frukost. Med andra ord var jag sjukt hungrig! Bra, sa de och så körde vi till en resturang.
Vi åt och jag drack upp min cola snabbt och servitrisen bara kom med en ny, och jag bara "what"? Så förklarade de att läsken är gratis i USA Och att de bara fyller på, ju mer jag dricker ju mer bär de ut till mig!
IAF, jag var blyg och Ashley var blyg i början. Men sen började hon prata. Mycket och snabbt! Visa mig sina dockor och de visade mig det STORA huset! Och så min säng! Stor, och mjuk! Och de har en hund, som är ett riktigt yrväder! Inte ett år ens, så det förstår man ju ;D
Idag så åkte vi och fixade ett bankkonto till mig. Sen åkte jag med Emelie och hennes vän Lauren till ett köpcenter, där jag köpte ett par shorts, sjukt varmt här alltså!! Köpte lite mer kläder, på Forever 21! Ny favorit affär! Och ett par converse! Gissa vad de kostade? Knappt 400 svenska kronor! Sjukt billigt! Sen åt vi på ett coolt Japanska ställe på kvällen, där de lagade maten på bordet. Eller man sitter typ runt spisen och de lagar maten åt en. Jätte gott! Och roligt, han slängde runt och gjorde konster med knivarna och maten och det var helt sjukt att kolla på! Haha.
Här kommer lite bilder från NYC. Inte alla, hehe


Simon, Nina och jag på bussen till NYC. .... Första skyskrapan vi körde förbi! Förstår vrf de heter "sky"skrapa!



Såklart en av alla miljoner taxibilar! Och något torg.



Många bilar! ....................................Jag och Nina Och i bakgrunden Empire State Building (stavning)?


Simon Samma ställe.


Denna byggnaden är hälften så hög som World tradecenter var. Alltså, worldtrade center var dubbelt så högt... Och jag kan säga att denna byggnad var väldigt hög! Och bilden bredvid, platsen där World trade center stod...
Jäkla terrorister! Hade varit häftigt att stå där!



En tjur. Lycka för pengakursen att ta på den eller nått... Tyska tjejen vars namn jag inte minns, bild 2 Nina Simon och jag.



Tre broar, Brookling Bridge, Sen minns jag inte de andra... Manhatan och en till tror jag.. Sen Nina, Brasilianska tjejer och mannen i mitten var våran guide, som var väldigt bra!



Och där är hon! Frihetsgudinnan!



Bild från färgan och sen en från The top of the rock! Empire state building och jag.


Central Park och NEW YORK! DET ÄR SANT!! JAG VAR DÄR!



Jag, Nina, Therese och Cherie innan det var dax att åka tillbaka till skolan. Min nya favoritstad är deffinitivt NY! Stockholm, släng dig i väggen! :D
//Rebecca

Kommentarer
Postat av: Anonym

Wow Låter som en mycket härlig första dag. Låter som du kommer att får ett bra år i USA.

Kramar

2009-08-30 @ 09:56:21
Postat av: Anonym

man börjar bli lite avundsjuk... :P

2009-08-30 @ 09:58:36
Postat av: Sandra

Ja är så avundsjuk! :)

2009-08-30 @ 10:28:32
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/
Postat av: Marie

hmmmmm, ser helt fantastiskt ut!!!! Njut......... =)

2009-08-30 @ 10:43:19
Postat av: Lina

Jösses , jag vill osse åka ditt ! :O

AVUNDSJUUUK! :P haha , Hoppas de blir jätte bra med familjen o ungen å sånt :P

2009-08-30 @ 11:23:17
Postat av: Mamma

Du förresten, tänkte på det här med gratis läsk..... inte konstigt aupairer går upp i vikt. :) Men dom har väl vatten också?

2009-08-30 @ 11:50:55
Postat av: Lisbeth

Låter som om du har det helt underbart!! jag håller med de andra: AVUNDSJUK!!!

2009-08-30 @ 16:01:20
Postat av: Gina Persson

Hejsan



Förstår att det var nervöst att träffa din familj för allra första gången (det hade jag också varit). Alltid spänande, man vet ju inte riktigt vad man ska förvänta sig. Vad bra att första mötet verkar ha gått bra och att du verkar trivas. Verkar vara en helt underbar stad.

Ha det bra/ Många kramar.

2009-08-31 @ 13:49:27
Postat av: Anonym

enjoy !

2009-08-31 @ 21:28:14
URL: http://pajaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0